قیمت هپتان سولفونات سدیم

هپتان سولفونات سدیم و کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا

هپتان -1- سولفونیک اسید سدیم سالت (HSS) با فرمول شیمیایی CH3(CH2)6SO3Na، یک نمک آلی است. که به عنوان هپتان سولفونات سدیم نیز شناخته می‌شود. این ترکیب یک سورفکتانت آنیونی است که از اسید هپتان سولفونیک و نمک سدیم آن تشکیل شده است. این ماده به عنوان یک عامل مرطوب کننده، امولسیون کننده، پاک کننده و شوینده استفاده می‌شود.

هپتان سولفونات سدیم به طور گسترده در کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC) به عنوان یک معرف جفت یونی کاربرد دارد. این ماده به صورت پودر سفید یا کریستالی و با حلالیت بالا در آب موجود است.

پیشنهاد می‌شود:با شرکت پارس فراسو و زمینه فعالیتش آشنا شوید.

مزایای استفاده از هپتان سولفونات سدیم در کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا

۱. قابلیت حل بالا در آب: هپتان سولفونات سدیم (HSS) به راحتی در آب حل می‌شود و محلول‌های شفاف و پایدار ایجاد می‌کند.

۲. جذب قوی به فاز ثابت: هپتان سولفونات سدیم به طور قوی به فاز ثابت C18 در ستون‌های کروماتوگرافی جذب می‌شود.

۳. جداسازی یون‌های آلی: هپتان سولفونات سدیم قادر به جداسازی یون‌های آلی با بار منفی، مانند اسیدهای کربوکسیلیک و سولفونات‌ها، از طریق تبادل یونی است.

۴. افزایش قدرت جداسازی: هپتان سولفونات سدیم می‌تواند قدرت جداسازی کروماتوگرافی را برای ترکیباتی که به طور ضعیف به فاز ثابت جذب می‌شوند، افزایش دهد.

۵. کاهش زمان جداسازی: هپتان سولفونات سدیم می‌تواند زمان جداسازی کروماتوگرافی را برای ترکیباتی که به طور قوی به فاز ثابت جذب می‌شوند، کاهش دهد.

۶. قیمت مناسب: هپتان سولفونات سدیم در مقایسه با سایر معرف‌های جفت یونی مانند تترا بوتیل آمونیوم هیدروکسید قیمت مناسب تری دارد. ( توصیه مهم : هرگز هپتان -1- سولفونیک اسید سدیم سالت را از برندهای متفرقه خرید نکنید زیرا درجه خلوصیت و کیفیت آن بسیار پر اهمیت می باشد )

۷. سمیت کم: هپتان سولفونات سدیم سمیت کمی دارد و برای سلامتی انسان مضر نیست.

سازگاری با محیط زیست: هپتان سولفونات سدیم به راحتی تجزیه می‌شود و به محیط زیست آسیب نمی‌رساند.

همچنین پیشنهاد می‌شود: چنانچه قصد خرید لیست مواد شیمیایی را دارید از صفحه رسمی شرکت پارس فراسو دیدن کنید.

کاربردهای هپتان سولفونات سدیم در کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا

۱. جداسازی اسیدهای کربوکسیلیک: هپتان سولفونات سدیم (HSS) برای جداسازی اسیدهای کربوکسیلیک، مانند اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه، به طور گسترده استفاده می‌شود.

۲. جداسازی سولفونات‌ها: هپتان سولفونات سدیم برای جداسازی سولفونات‌ها، مانند دترجنت‌ها و رنگ‌ها، به طور گسترده به کار می‌رود.

۳. جداسازی داروها: هپتان سولفونات سدیم برای جداسازی داروها، مانند آنتی بیوتیک‌ها و ضد التهابات استفاده می‌شود.

۴. جداسازی مواد غذایی: هپتان سولفونات سدیم برای جداسازی مواد غذایی، مانند اسیدهای آلی و قندها، به طور گسترده استفاده می‌شود.

بیشتر بدانید: معرفی بخش خدمات تجهیزات آزمایشگاهی پارس فراسو

نکاتی در مورد استفاده از هپتان سولفونات سدیم در کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا

۱. انتخاب pH مناسب: pH محلول متحرک باید به گونه ای تنظیم شود که هپتان سولفونات سدیم به طور قوی به فاز ثابت جذب شود.

۲. انتخاب غلظت مناسب هپتان سولفونات سدیم: غلظت هپتان سولفونات سدیم باید به گونه ای تنظیم شود که جداسازی بهینه حاصل شود.

۳. استفاده از فاز ثابت مناسب: هپتان سولفونات سدیم با فاز ثابت C18 به طور best کار می‌کند.

4.یکی از نکات بسیار پر اهمیت در انتخاب هپتان – 1- سولفونیک اسید سدیم سالت کیفیت خلوص این ماده شیمیایی است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشت. زیرا عدم کیفیت مناسب این نمک می تواند اثرات مخربی برای دستگاه کروماتوگرافی شما درپی داشته باشد و هزینه های بالایی را برای تعمیرات دستگاه به جا بگذارد.

5. هنگام تهیه هپتان -1- سولفونیک اسید سدیم سالت آن را در بسته بندی های مناسب تهیه کنید. به صورت استاندارد این کالا در بسته بندی های 25 , 100 گرمی توسط کمپانی Romil  انگلستان ارائه می گردد.  

بیشتر بخوانید: هات پلیت چیست؟ و انواع آن

در پایان

هپتان -1- سولفونیک اسید سدیم سالت (HSS)، یک معرف جفت یونی مفید و پرکاربرد در کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC) است که می‌تواند برای جداسازی طیف وسیعی از ترکیبات یونی آلی مورد استفاده قرار گیرد. این ماده دارای مزایای متعددی از جمله حلالیت بالا در آب، جذب قوی به فاز ثابت، قدرت جداسازی بالا، قیمت مناسب، سمیت کم و سازگاری با محیط زیست است.

نظرتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *